A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Notaris Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. (továbbiakban: Szolgáltató), és a Szolgáltató által a www.notaris.hu weboldalon (a továbbiakban: Weboldal) keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfél (a továbbiakban: Vásárló) jogait és kötelezettségeit tartalmazza (Szolgáltató és Vásárló a továbbiakban együttesen: Felek). Az ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, ami a www.notaris.hu weboldalon keresztül történik.
Szolgáltató Adatai
Név: Notaris Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Székhely, telephely és levelezési cím: 7400 Kaposvár, Nagyszeben u. 2.
Telefonszám: +36 30 328 3400
E-mail cím: megrendeles@notaris.hu
Adószám: 23998577-2-14
Cégjegyzék szám: Cg. 14-09-312808
Bejegyző bíróság megnevezése: Somogy Megyei Bíróság Cégbírósága
A Szolgáltató részére tárhelyet biztosító Társaság Adatai:
Név: Kismester bt.
Székhely: Velence Solt köz 20
Email cím: gsay@kismester.hu
1. Általános tudnivalók
1.1
Az ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, ami a www.notaris.hu weboldalon található elektronikus áruházon (a továbbiakban: Notaris Állatpatika Webáruház) keresztül történik. Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, ami a jelen szerződésben meghatározott Felek között jön létre. A Notaris Állatpatika Webáruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény ("Elkertv.") szabályozza.
1.2
A Notaris Állatpatika Webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.
1.3
A Notaris Állatpatika szolgáltatásai minden felhasználó számára automatikus regisztrációval érthető el.
1.4
A megrendelés leadását követően a szerződés, annak teljesítéséig szabadon és következmények nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre személyesen, telefonon, vagy elektronikus levélben van lehetőség (lásd "A megrendelés visszaigazolása, módosítása, törlése" c. részt). A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, a Szolgáltató azt iktatja, és annak létrejöttét követő 5 évig őrzi. A szerződésben szereplő adatokat a Szolgáltató harmadik félnek nem adja ki, de fenntartja magának a jogot, hogy reklámtevékenységében felhasználja azokat.
1.5
A szerződés nyelve magyar.
1.6
A Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
1.7
Ügyfélszolgálat: Notaris Kereskedelmi és Szolgáltató Kft
Cím: 7400 Kaposvár, Nagyszeben utca 2.
Nyitvatartási idő: K-P 09:00-17:00 Szo: 09:00-13:00
Telefon: +36 30 328 3400
Honlap: notaris.hu
E-mail: megrendeles@notaris.hu
2. Vásárlás a Notaris Állatpatika Webáruházban
2.1
A Vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni a Notaris Állatpatika Webáruház termékei közül. A Vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezheti. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva ellenőrizheti a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget, illetve módosíthatja a megvásárolni kívánt termékek mennyiségét vagy törölheti is azokat a kosárból. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.
2.2
Külön regisztrációra nincs szükség. A vásárlás során a rendszer automatikusan létrehoz egy felhasználót az email cím alapján. Ha már ezzel az email címmel korábban történt vásárlás, akkor ahhoz a felhasználóhoz kerül a megrendelés. A Vásárló a Weboldalon történő regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a Weboldalon közzétett Adatvédelmi nyilatkozat feltételeit megismerte és elfogadja, az Adatvédelmi nyilatkozatban foglalt adatkezelésekhez hozzájárul.
2.3
A Szolgáltatót a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a Vásárló a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik. A korábban rögzített adatok megtekintésére bejelentkezés után, a Megrendeléseim fülre kattintva van lehetőség.
3. A megrendelés és a rendelés véglegesítése
3.1
A vásárolandó áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, az áruk használatára vonatkozó utasításokat a konkrét árucikk információs oldaláról lehet megismerni azzal, hogy az áru részletes tényleges tulajdonságait a termékhez mellékelt használati utasítás tartalmazza. A Szolgáltató szerződésszerű teljesítésének minősül, ha a termék a Weboldalon vagy a használati utasításban nyújtott tájékoztatásnál kedvezőbb, előnyösebb tulajdonságokkal rendelkezik. Ha a vásárlónak a vásárlás előtt az áruval kapcsolatban kérdése merülne fel, a szolgáltató ügyfélszolgálata készséggel áll rendelkezésére. A szolgáltató az általa forgalmazott termék - ahol ezt a jogszabályok előírják - használati utasítását az áruhoz mellékeli. Ha a vásárló véletlenül nem kapná kézhez az áruval együtt a kötelező használati utasítást, azt azonnal - mielőtt az árut használatba veszi - jelezve ügyfélszolgálatunkon, a szolgáltató pótolja azt. Amennyiben a Weboldalon található bármely áru minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban, a Weboldalon közölteknél több információra van szüksége a vásárlónak, a szolgáltatóhoz fordulhat bővebb információért, melynek adatai, elérhetősége az ÁSZF 1.7. pontjában megtalálható.
3.2
A Szolgáltató a Weboldalon a termékek tulajdonságaival, technikai és fizikai jellemzőivel kapcsolatos információkat feltünteti.
3.3
A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett bruttó összeg, amelyek tartalmazzák a jogszabályban meghatározott mértékű ÁFÁ-t. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét.
3.4
A megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja. Webáruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény ("Elkertv.") szabályozza.
3.5
Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves (pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os) árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Vásárló elállhat vásárlási szándékától.
A Szolgáltató –e tekintetben a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008.évi XLVII.törvény 4.§. alapján kereskedelmi gyakorlata során az olyan fogyasztó magatartását veszi alapul, aki ésszerűen tájékozottan, az adott helyzetben elvárható figyelmességgel és körültekintéssel jár el, figyelembe véve az adott kereskedelmi gyakorlat, illetve áru nyelvi, kulturális és szociális vonatkozásait is.
3.6
A megrendelést a Szolgáltató Weboldalán keresztül csak akkor fogadja el, ha a Vásárló a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitölti. (Ha a Vásárló valamely mezőt hibásan vagy hiányosan tölti ki, hibaüzenetet kaphat a Szolgáltatótól.) A Szolgáltatót a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
3.7
Amennyiben a Vásárló úgy dönt, hogy meg szeretné vásárolni a kiválasztott termékeket, a "Pénztár" gombra kattintva véglegesítheti megrendelését. Ez után lehetősége van kiválasztani, hogy már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni, új vásárlóként akar regisztrálni, esetleg regisztráció nélkül fejezné be a vásárlást.
Ha korábban már regisztrált a Notaris Állatpatika Webáruházban, úgy elegendő megadnia a korábbi regisztráció során rögzített e-mail címét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor meg kell adnia a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. Regisztráció nélküli vásárlás esetén elegendő megadnia számlázási és szállítási címét, illetve a kapcsolatfelvételhez szükséges e-mail címet és telefonszámot. A következő lépésben a Vásárló arról nyilatkozik, hogy milyen szállítási módot (túrajárat, MPL futárszolgálat), illetve milyen fizetési módot (előre utalás vagy utánvétel) választ. A megrendelés véglegesítése és a Szolgáltató számára való elküldése a "Megrendelés" gombra való kattintással valósul meg.
4. Adatbeviteli hibák javításának lehetősége
4.1
Az adatbeviteli hibák javítására a Vásárlónak a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége.
5. A megrendelés visszaigazolása, módosítása, törlése
5.1
A Szolgáltató a 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a Vásárló felé azonnal értesítést küld a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül a Szolgáltató és a Vásárló között létrejött szerződésnek, csupán jelzi a Vásárlónak, hogy rendelési igényét a Szolgáltató rendszere regisztrálta és továbbította a Szolgáltató illetékes munkatársa felé.
5.2
Amennyiben a Vásárlóhoz ez 48 órán belül nem érkezik meg, úgy a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.
5.3
A Szolgáltató a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a Vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló e-mailben és/vagy telefonon értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről, ezután már csak személyesen vagy a "Kapcsolat" menüpont alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség rendelésének visszavonására
5.4
A megrendelés utólagos módosítására írásos formában, e-mailben (megrendeles@notaris.hu) kerülhet sor.
5.6
A rendelések feldolgozása egy munkanapon belül megtörténik.
5.7
Tulajdoni kikötés: A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a Szolgáltató tulajdonában marad.
6. Szállítási és Fizetési feltételek
6.1
A Notaris Állatpatika Webáruházban történő vásárlás esetén utánvétellel, vagy díjbekérőre történő előre utalással történő fizetéssel szállít Utánvételes fizetés esetén a teljes vételárat szállítási költséggel együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni készpénzben a küldemény kézbesítőjének. Előre utalás során a szolgáltató a szállítást a díjbekérőn szereplő, a megrendelés visszaigazolásán feltüntetett rendelési értékkel azonos összeg beérkezését követően teljesíti.
6.2 Kiszállítás futárszolgálattal
A küldemények kézbesítését, szállítását a Magyar Posta futárszolgálata (MPL) végzi. A kézbesítés várható időtartama a megrendelés visszaigazolásától számított 3 munkanap. A kiszállítás díja a megrendelés értékétől és a megrendelt termék(ek) tömegétől függ. Törékeny (jellemzően üveg) termékek esetében a kiszállítás alapdíján felül 50% felár fizetendő. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy egyes (főleg az átlagos csomagméretet jóval meghaladó méretű) termékek esetében egyedi kiszállítási díjat állapítson meg, ezt azonban még a rendelés teljesítése előtt egyezteti a Vásárlóval. A szállítás időpontjáról a Vásárlónak lehetősége van egyeztetni a visszaigazoló e-mailben található telefonszámon.
6.3 Kiszállítás túrajárattal
A túrajáratos kiszállítást csak érvényes viszonteladói státusszal rendelkező vásárlóink vehetik igénybe. A túrajáratos kiszállítást a Szolgáltató saját szállítóeszközével végzi. A megrendelt termékek átadása jellemzően a Megrendelő telephelyén történik, de – amennyiben a Vásárló előre jelezte erre vonatkozó igényét a Szolgáltató felé – van lehetőség más, a túraútvonalba eső helyszín választására is. A túrajáratos kiszállítás ingyenes, a megrendelt termék(ek) ellenértéke kifizethető előre utalással, illetve az átvételkor is.
6.4 Személyes átvétel
A szolgáltató személyes átvételre nem biztosít lehetőséget.
7. Elállási jog
7.1 A szállítástól való elállás joga
Bár a Szolgáltató folyamatosan törekszik arra, hogy a Weboldalon valós raktári állapotokat jelenítsen meg, fenntartja magának a jogot, hogy elálljon a szállítástól, amennyiben a Vásárló olyan termék(ek)et rendelt meg, amely(ek) csak az informatikai rendszer hibájából kifolyólag látszottak raktáron lévőnek, de a megrendelés időpontjában a Szolgáltatónak nem álltak rendelkezésére. Ebben az esetben a Szolgáltató köteles erről a Vásárlót tájékoztatni és igény szerint módosítani vagy törölni a megrendelést.
7.2 A vásárlástól való elállás joga
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).
Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
a) a terméknek,
b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
Fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog, többek között:
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
Céges vásárlókra vonatkozó elállási jogok:
A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet (Rendelet) 1. § (1) bekezdése értelmében annak rendelkezéseit a fogyasztó és vállalkozás között kötött szerződésekre (fogyasztói szerződések) kell alkalmazni.
A Ptk. kötelmi jogi szabályait tartalmazó Hatodik Könyve a 93/13/EGK irányelv 2. cikk b) pontjának megfelelően azon természetes személyekre szűkíti le a fogyasztó fogalmát, akik a saját szakmájuk, üzleti tevékenységük vagy foglalkozásuk körén kívül kötnek szerződést. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a Rendelet hatálya nem terjed ki
- a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személyekre; (legyen az akár jogi-, vagy természetes személy)
- a nem természetes személyekre.
Így az indoklás nélküli elállási jog céges vásárlóinkat nem illeti meg!
7.3 Elállási jog gyakorlásának menete
7.3.1
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni elektronikus úton küldött levél útján, a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
7.3.2
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az ÁSZF 7.2 pontjában meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
7.3.3
Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben 2 munkanapon belül visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
7.3.4
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
7.3.5
E-mail keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából.
7.3.6
Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató ügyfélszolgálati címére – 7400 Kaposvár, Nagyszeben utca 2. - indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
7.3.7
A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldési költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli. A házhoz szállítással vásárolt termékek elállási joga a Szolgáltató ügyfélszolgálati helységében is gyakorolható. A Vásárló kérésére Szolgáltató gondoskodik a visszaszállítás bonyolításáról, erre vonatkozó igényeket Szolgáltató ügyfélszolgálata fogadja.
7.3.8
A Szolgáltató a visszaküldött termék(ek)et lehetőség szerinti eredeti állapotában és csomagolásában, hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotban köteles visszavenni.
7.3.9
Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe./dd>
7.3.10
A Szolgáltató visszatérítéskor az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
7.3.11
Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
Elállási nyilatkozatot minta alapján is gyakorolhatja a fogyasztó.
8. Szavatosság
8.1 Kellékszavatosság
8.1.1
A Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén a Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Vásárló érvényesíteni már nem tudja.
8.1.2
Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
8.1.3
A Vásárló – választása szerint - kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a Szolgáltató költségére a Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Fogyasztó és vállalkozás közötti - ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló - szerződés esetén a Vásárló a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról a másikra áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt vagy arra a Szolgáltató adott okot.
8.1.4
A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.
8.1.5
A Vásárló közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
8.1.6
A szerződés teljesítésétől egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles a Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
8.1.7
Ha a Vásárló a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
8.2 Termékszavatosság
8.2.1
A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – az ÁSZF 8.1. pontjában meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
8.2.2
A Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.
8.2.3
Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
8.2.4
Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
8.2.5
Termékszavatossági igényét a Vásárló a gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
8.2.6
A Vásárló termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával szemben gyakorolhatja.
8.2.7
A Ptk. 6:168 szerint gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.
8.2.8
A gyártó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
8.2.9
A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
9. Felelősség
9.1
A Weboldalon található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
9.2
Szolgáltató kizár minden felelősséget a Weboldal használói által tanúsított magatartásért. A Vásárló teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.
9.3
A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amely más szolgáltatók oldalaira vezetnek. Ezen szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
9.4
A Vásárlók által a Weboldal használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.
9.5
Az Internet globális jellege miatt a Vásárló elfogadja, hogy a Weboldal használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve jár el. Amennyiben a Weboldal használatával összefüggő bármely tevékenység a Vásárló államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag a Vásárlót terheli a felelősség.
9.6
Amennyiben a Vásárló a Weboldalon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni Szolgáltatónak. Amennyiben Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.
10. Szerzői jogok
10.1
A Weboldal szerzői jogvédelem alatt áll. A Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Weboldalon, valamint a Weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Weboldal felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).
10.2
A Weboldal tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
10.3
A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Weboldal használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot a Vásárlónak a Weboldal felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Weboldal rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.
11. Jogérvényesítési lehetőségek
11.1
Panaszügyintézés
A Vásárló a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Vásárlói ügyfélszolgálat (Vevőszolgálat)
- 7400 Kaposvár, Nagyszeben utca 2.
- Nyitva tartás: K-P: 09:00-17:00 Szo: 09:00-13:00
- Telefon: +36 30 328 3400
· E-mail: megrendeles@notaris.hu
· A Vásárló a termékkel vagy a tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogását az ÁSZF 11.1. pontja szerinti ügyfélszolgálati elérhetőségünkön terjesztheti elő.
A hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt a Szolgáltató azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben azt a Vásárlónak átadja, telefonon közölt szóbeli panasz esetén azt a Vásárlónak legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi, és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozóan rendelkezések szerint jár el.
A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz a Vásárlóhoz eljusson. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni .
A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató köteles öt évig megőrizni.
A Szolgáltató a Vásárló által előterjesztett kifogásokat az ÁSZF 11.1. pontjában megadott közvetlen elérhetőségén, nyitvatartási időben fogadja.
- Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben a Szolgáltató és a Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Vásárló számára:
Bejegyzés a vásárlók könyvébe. A vásárlók könyve a Szolgáltató mindegyik üzletében elérhető.
Az ide írott bejegyzésekre a Szolgáltató 30 napon belül írásban válaszol.
- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben Vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
- Békéltető testület. A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Vásárló eljárást kezdeményezhet a lakóhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél.
Ha panasszal kíván élni valamilyen, online vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, az alábbi honlapon kezdeményezheti a panasz bíróságon kívüli rendezését. A portál csak akkor használható, ha Ön az EU-ban él. https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
A Békéltető Testületek illetékességi területei és elérhetőségeik
Békéltető testületek illetékességi területei
Békéltető testület neve | Békéltető testület székhelye, elérhetőségei | Békéltető testület illetékességi területe |
Budapesti Békéltető Testület | Budapest | Budapest |
Baranya Vármegyei Békéltető Testület | Pécs | Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye |
Borsod-Abaúj-Zemplém Vármegyei Békéltető Testület | Miskolc | Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nódrád vármegye |
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület | Szeged | Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád vármegye |
Fejér Vármegyei Békéltető Testület | Székesfehérvár | Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye |
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület | Győr | Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye |
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület | Debrecen | Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Zala vármegye |
Pest Vármegyei Békéltető Testület | Budapest | Pest vármegye |
Békéltető testületek elérhetőségei
2023. június 12. 8:50
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422
Elnök: Dr. Gőbölös Réka
Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu
E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu; kerelem@baranyabekeltetes.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Levelezési cím: 3501 Miskolc Pf. 376.
Telefonszáma: (46) 501-090
Elnök: Dr. Tulipán Péter
Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Levelezési cím: 1253 Budapest Pf. 10.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Elnök: Dr. Inzelt Éva Veronika
Honlap cím: www.bekeltet.bkik.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Elnök: Dr. Horváth Péter Károly
Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Elnök: Dr. Csapó Csilla
Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu
E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/A.
Telefonszáma: (96) 520-217
Elnök: Dr. Bagoly Beáta
Honlap cím: www.bekeltetesgyor.hu/hu; www.gymsmkik.hu/bekelteto
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745
Fax száma: (52) 500-720
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
Honlap cím: www.hbmbekeltetes.hu
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV. emelet 2.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszáma: (1) 792-7881
Fax száma: (1) 792-7881
Elnök: Dr. Nadrai Géza
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu; www.pestmegyeibekelteto.hu
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu